Taglines by yahoo
Une bonne application basé sur le service de Flickr, réalisée par Yahoo Research. L’intérêt est donc de disposer en fonction de la date les différents tags qui ont été utilisés par les utilisateurs de Flickr.
We consider the problem of visualizing the evolution of tags within the Flickr (flickr.com) online image sharing community. Any user of the Flickr service may append a tag to any photo in the system. Over the past year, users have on average added over a million tags each week. Understanding the evolution of these tags over time is therefore a challenging task. We present a new approach based on a characterization of the most interesting tags associated with a sliding interval of time. An animation provided via Flash in a web browser allows the user to observe and interact with the interesting tags as they evolve over time.
3 commentaires sur “Taglines by yahoo”
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Faut pas lire le titre de la note trop vite
pour peu j’ai cru que Yahoo se mettait à la cuisine orientale :-)
Tu me diras cela ferait un super buzz marketing pour lancer un produit made by yahoo…
Comme tu le dis, cette présentation n’apporte pas grand chose… pour l’instant ? Vivement des applications plus concrètes de ce système, par exemple à la Google Trends.