Google vire les pages des marques sur Google+

338 Flares 338 Flares ×

Il fallait s’y attendre, Google avait annoncé que les pages « brand » allaient être proposées mais pas tout de suite sur Google+. Malgré cet annonce beaucoup de sociétés et de sites internet avaient créé leur profil « pro » sur Google+.

Hier Google a tout simplement désactivé ces pages. Mashable, Ford et Sesame Street (selon Search Engine Land) ont donc affiché un belle page d’erreur en lieu et place de leur contenu habituel.

Afin de ne pas perdre ses nombreux suiveurs Mashable a « négocié » avec Google pour transformer cette page « Mashable » en page personnelle au nom de l’éditeur Pete Cashmore.

Le message est donc très clair, ne cherchez pas à mettre en place une stratégie business sur Google Plus pour l’instant, les outils vont arriver voici d’ailleurs ce qu’en dit Google :

A few weeks ago we mentioned we would be doing a test of business profiles and asked people interested to apply. Believe it or not we actually had tens of thousands of businesses, charities, and other organizations apply to take part from all over the world. Many of you have reached out to me personally through Google+, e-mail, chat, and even other Googlers. Thank you. Your response has been humbling.
With so many qualified candidates expressing intense interest in business profiles, we’ve been thinking hard about how to handle this process. Your enthusiasm obligates us to do more to get businesses involved in Google+ in the right way, and we have to do it faster. As a result, we have refocused a few priorities and we expect to have an initial version of businesses profiles up and running for EVERYONE in the next few months. There may be a tiny handful business profiles that will remain in the meantime solely for the purpose of testing how businesses interact with consumers.

In the meantime, we ask you not to create a business profile using regular profiles on Google+. The platform at the moment is not built for the business use case, and we want to help you build long-term relationships with your customers. Doing it right is worth the wait. We will continue to disable business profiles using regular profiles. We recommend you find a real person who is willing to represent your organization on Google+ using a real profile as him-or-herself.

Source Search Engine Land

Pour suivre mon profil sur Google+ c’est ici : https://plus.google.com/113758497707796187947/posts

338 Flares Twitter 233 Facebook 23 LinkedIn 43 Google+ 39 338 Flares ×

Cette entrée a été publiée dans Internet, et marquée avec , , le par .

A propos henri

Henri Labarre est consultant en stratégie auprès d'entreprises innovantes dans les domaines des TIC et plus particulièrement Internet au sein de 2803 MEDIA. Depuis 2005, Henri Labarre écrit sur ce blog sa veille et ses impressions sur l'évolution d'internet et des acteurs.